Thursday, 25 August 2011

Ingin menjadi lebih cantik dan menarik












1. Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.


2. Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.


3. Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon iman.


4. Pakailah "sabun istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.


5. Rawatlah rambut anda dengan "selendang islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki.


6. Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin ukhuwwah.


7. Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian."


8. Bedaklah wajah anda dengan "air wudhu."



..................................



Who says you're not perfect..
Who says you're not worth it
Who says you are not beautiful, who says?

You got every right to a beautiful life...





p/s:  ambil dari simpanan artikel saya masa 1st degree. ;) 

Dah 25 Ramadhan, 1432H hari ini. Come on.



6 comments:

Hanis MY said...

Really nice... arigatouuu

アヌム ちゃん said...

nicee article :)

tahun ni raye kt mane?

アヌム ちゃん said...

midaaa selamat hari rayee :)

Hannah said...

thanks..

anum: raya kat hutang melintang..hehe :)

アヌム ちゃん said...

oo dkt dh dgn skolah aku tu.huhuu.

I wong (依之汉) said...

Perumpamaan yang sesuai tapi ada yang masih nak cantik luaran kan?

btw, thanks for dropping by at my blog, senior. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...